winter.... en nog wat meer

6 februari 2019 - Otsego, Minnesota, Verenigde Staten

Hey allemaal,

Het is hier officieel winter. Ik heb nog nooit zulke temperaturen meegemaakt. Het is hier afgelopen week -60 graden Celsius. Ik heb die dagen ook geen school gehad. Er ligt hier op dit moment ook super veel sneeuw. Ik blijf maar sneeuwscheppen.

De afgelopen weken is er niet zoveel gebeurd. Ik heb elke dag robotica van 14:30 tot 17:30. Wanneer ik thuis kom ga ik eten en daarna werken aan een flink pak huiswerk. Het 2e semester is begonnen. Er is niet super veel veranderd. Ik heb nu government in plaats van jewelry.

Volgende week heb ik een wedstrijd met koor. Ik heb er zo veel zin in! Het is niet echt een wedstrijd maar er is wel een jury die commentaar geeft. Hopelijk kunnen we daar wat van leren.

Aankomende vrijdag is morp. Dat is een kleinere versie van morp. Tijdens school hebben we pep-fest. We gaan dan naar de sportzaal en gaan allemaal spellen spelen zoals touwtrekken. Ook geeft het dansteam een uitvoering. Pep-fest is er zodat alle leerlingen enthousiast worden voor morp. Ik heb dit 1 keer eerder gehad met homecoming. Het was een groot succes dus ik heb er heel veel zin in.

We zitten nu in de laatste week van robotica. Deze week moet de robot af zijn want we gaan de robot presenteren aan de hele school. We zijn nog niet helemaal klaar dus we zijn wel een beetje aan het stressen. Ik denk dat we hem wel af kunnen krijgen voor vrijdag als we nog even goed aan de slag gaan. De afgelopen weken zijn vrij stressvol geweest. Ik ben het drukste bezig geweest met het designen van de robot. Nu zijn we aan het bouwen. Ze zijn ook al bezig met programmeren en de bedradingen. De robot begint eindelijk een beetje op een robot te lijken.

Ik heb tot nu toe heel veel geluk. Ik heb nog steeds geen enorme last gehad van heimwee. Natuurlijk mis ik mijn vrienden en familie, maar het is niet zo erg dat ik niet kan normaal kan functioneren. Ik merk dat ik minder last heb van heimwee dan de meeste exchange students. Ik weet niet precies waarom. Met mijn gast moeder gaat het nog steeds super goed. We hebben al wel onze rituelen opgebouwd. Voordat ik naar bed ga geven we elkaar een dikke knuffel. Ik ben echt heel dankbaar voor mijn gast moeder.

Met mijn vrienden gaat het ook super goed. Ik spreek vaak met ze af en we doen leuke dingen samen. Het is zo raar om te beseffen dat ik ze nog maar een half jaar ken. Het voelt alsof ik ze al jaren ken. Ik ga het wel moeilijk krijgen als ik weer terug moet naar Nederland maar ik kan tegelijkertijd ook niet wachten om mijn vrienden en familie weer te zien. Het is eigenlijk wel grappig. Mijn Amerikaanse vrienden willen mij gaan uitzwaaien op het vliegveld net zoals mijn vrienden dat deden in Nederland.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie in het kleine kikkerlandje.

Groetjes,

Fleur

1. Herma Peters:
    6 februari 2019
    Ha fleur wat fijn te lezen dat je het zo na je zin heb . Wel druk maar gezellig en wat is het daar koud brrrrrrr trek je maar lekker warm aan . Nog heel veel plezier dikke knuffel van mij❤️😘😘
  2. Herma Peters:
  3. Rob Bakker:
    6 februari 2019
    Hoi Fleur, -60 is wel heel erg koud, loopt de robot dan wel 😉. Goed om te horen dat alles op rolletjes loopt, een ik hoop dat dat ook geld voor de robot vrijdag, succes.
  4. Jolanda de Velde Harsenhorst:
    6 februari 2019
    Hoi Fleur. Zou niet willen ruilen met je qua weer. Denk dat ik m'n bed niet uit zou komen. Maar leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. En zo te lezen hoef jij je niet te vervelen. Geniet van alles en succes vrijdag!! Groetjes ook van Ger Jan 😘
  5. Gerriedvh@gmail:
    6 februari 2019
    Lieve Fleur, fijn dat je het nog steeds leuk vindt in Amerika. Geniet ervan,maar wij vinden het ook weer fijn als je straks weer thuis bent. Dikke knuffel van ons uit Holten.
  6. Karin:
    6 februari 2019
    Lieve Fleur, wat koud zeg, dan lijkt het hier wel tropisch.
    Fijn te horen dat alles goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Succes met je robot en het koor.
    Veel plezier en een dikke knuffel van ons allemaal.
  7. Rian:
    6 februari 2019
    Brrr het is wel heel koud bij jou. Veel succes met je robot vrijdag. Dat gaat vast goed komen. Leuk om weer iets van je te lezen. Heel veel plezier en lekker genieten de komende tijd! Groetn uut Roalte.