De eerste dagen.

19 augustus 2018

Ja jongens. Ik ben in Amerika. Ik kan het nog steeds niet geloven. Ik vloog vanaf Amsterdam naar Newark. Ik bleef 2 dagen in New York City. De eerste dag van de orientatie zijn we naar central park geweest. Daar hebben we heerlijk gewandeld. We hadden vervolgens een bustour langs verschillende bijzondere gebouwen. We gingen die dag ook naar de high line. Dat is een spoor die in de lucht in gebouwd. Dat spoor wordt niet gebruikt. We hebben gegeten bij het hard rock café. Het was enorm gezellig.

Orientatie dag 2 was iets intensiever. Het was ook erg warm. We begonnen bij het 9/11 memorium. Daarna hadden we een bustour door het commerciele district waar ze vroeger vlees verpakten. Toen we daar klaar waren gingen we met een boot naar het vrijheidsbeeld. Deze tocht duurde een uur. Naar mijn mening was de boot veel te langzaam. maar dat maakte niet veel uit. We hebben daar veel gekletst en we hadden ook even tijd om te zitten want daarna hebben we gelopen over de Brooklyn bridge.
We gingen pizza eten als avondeten. Ik vind pizza over het algemeen heel lekker maar deze pizza was niet te eten. Oftewel, alle studenten gingen met een lege maag naar bed.

Na de New York Orientatie was het eindelijk tijd om het vliegtuig te nemen naar de gastgezinnen. Ik vloog vanaf Newark naar Minneapolis. De vlucht duurde 2 uur en een kwartier. Het was goed te doen. Ik zat naast een hele aardige vrouw die het heel bijzonder vond dat ik aan het breien was. Ze heeft de hele reis naar mijn breikunsten zitten kijken. Toen kwam ik aan op het vliegveld en moest ik mijn gastmoeder zoeken. Dat viel niet mee. Na ongeveer 20 minuten hadden we elkaar eindelijk gevonden. Ze sprong meteen in m'n armen begon me te knuffelen. Heel veel studenten zeiden dat het heel ongemakkelijk voelde. Bij mij voelde het meteen heel vertrouwd. Ik ben daar zo blij mee. We sprongen in de auto en redden naar Elk River. Het duurde wat langer dan normaal want er was veel file. We reden naar een welkomstfeestje met vrienden en familie van mijn gastmoeder. Volgensmij vonden ze me wel aardig. Ik heb zelfs al een bijnaam. Ze hebben zo veel moeite met het uitspreken van mijn naam. Iemand probeerde mijn naam te zeggen en toen zei iemand dat het leek alsof ze Steward zei. Nu zeggen ze Steward of Stewie. Yeeh, Ze blijven wel proberen maar als het niet lukt zeggen ze Stewie.

Vanochten hebben Cindy en ik veel eten klaargemaakt en in potten gedaan. We hebben een soort appelmoes gemaakt met kaneel en tomatensaus. We hebben ook al een paar potten aan andere mensen gegeven. We hadden ontbeten met 2 American pancakes en we hebben geluncht met een broodje gezond. Ze hebben hier een aldi en daar doet ze meestal boodschappen. Ze hadden daar zelfs goede kaas. We moeten nog gaan avondeten. Morgen moet ik in de middag naar school voor een schoolfoto en het kiezen van mijn vakken. Ik heb al wel te horen gekregen dat ik een senior wordt. Ik zit dus in het laatste jaar van high school. Dit is zeer zeldzaam en gebeurt alleen op enkele scholen. Ik heb dus heel veel geluk gehad.

Groetjes,
Fleur de Velde Harsenhorst

1. Herma Peters:
    20 augustus 2018
    Ha fleur een heel mooi verhaal . En wat fijn om te lezen dan je zo goed ontvangen bent . Het word vast, hele mooie 10 maanden . Groetjes Herma 😘😘
  2. Jolanda de Velde Harsenhorst:
    20 augustus 2018
    Hoi Stewie😂 dat waren al een paar drukke dagen. Fijn om al wat van je te horen. Succes op school en geniet van alles!!😘
  3. Rian:
    20 augustus 2018
    Elke bijnaam Stewie. Fijn dat je al bent opgenomen door gastouders, familie en vrienden daar. Goed om te horen dat je het al naar je zin hebt. De tijd zal voorbij vliegen. Goot luck!
  4. Roelie Bakker:
    20 augustus 2018
    Hoi Fleur heel Fijn om te lezen dat het je goed gaat .En zo welkom ben je ontvangen.Een prachtig verhaal.en veel sterkte .als je naar school gaat..veel liefs Oma.Opa
  5. Nicolette van Straaten:
    20 augustus 2018
    Hoi Fleur! Wat leuk om te lezen dat de eerste dagen zo goed zijn verlopen! En een senior maar liefst, wat goed! Heel veel succes en plezier! Cannot wait to read all about your adventures! :)
  6. Jeaniene:
    22 augustus 2018
    He meissie. Goed om te lezen dat jij, je zo verwelkomt wordt. En wat een indrukken heb je al op mogen doen.... Super!!!! Wat zijn we trots op je. Liefs Erald en Jeaniene